Köpvillkor webbshop


SORTIMENTET

Sortimentet i EXTER webbshop kan skilja sig från våra fysiska butiker. I webbshoppen visas delar av vårt sortiment men vi fyller ständigt på med nya produkter. Om du inte hittar det du letar efter i webbshoppen, är du alltid välkommen att kontakta oss eller besöka vår butik på Haga Nygata 27A, Göteborg.

PRISER

Alla priser är i svenska kronor inklusive moms.

BETALNING

Hos oss kan du betala via PayPal. I beställningsprocessen länkas du automatiskt vidare dit. Om du redan är PayPal-kund kan du logga in med dina användaruppgifter och bekräfta betalningen. Om du är ny hos PayPal kan du antingen logga in som gäst eller skapa ett PayPal-konto och därefter bekräfta betalningen. Så fort din betalning har registrerats hos oss, vilket brukar ta ett par minuter, börjar vi packa din beställning. Självklart får du en beställningsbekräftelse av oss.

Tänk på att det inte är möjligt att betala en beställning med förskottsbetalning eller faktura via PayPal, eftersom detta inte kan kopplas ihop i vårt system.

Om du returnerar en vara återförs beloppet till ditt PayPal-konto igen.



PRODUKTVISNING

Färgåtergivningen kan variera beroende på datorns skärminställning och vi kan därför inte garantera att färgen på våra produkter på nätet stämmer exakt med verkligheten.

UPPDATERING AV LAGERSDALDO

Vårt lagersaldo uppdateras flera gånger om dagen. Vi reserverar oss för att lagersaldot kan avvika mellan uppdateringarna.

ÅLDERSGRÄNS

EXTER ingår enbart avtal med myndiga personer. För att handla i EXTER webbshop måste du vara minst 18 år.

TRYCKFEL

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på hemsidan. Vi förbehåller oss rätten att avslå felaktiga ordrar.

FRAKT

Fraktkostnaden är 49 kr inklusive moms. Beställningar över 1000 kr är fraktfria.

LEVERANS MED POSTNORD

Varorna skickas med PostNord och hämtas hos PostNords uthämtningsställe. Paketet ligger kvar i 7 dagar. Ej uthämtat paket debiteras med en avgift på 150 kr. Leveransen aviseras via e-post eller SMS. Du behöver uppvisa en giltig legitimation för att hämta ut ditt paket hos ditt uthämtningsställe. Namnändring på paket är inte möjlig i efterhand.

Vi kan för närvarande endast leverera till kunder i Sverige.

ADRESSÄNDRING

Leverans sker endast till folkbokförd adress, ändring av leveransadress är inte möjlig.

LEVERANSTID

Beställningar skickas normalt från vårt lager dagen efter att din beställning är gjord. Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. När det gäller beställningsvara, t ex en ring med specifik storlek, är normal leveranstid 7-15 arbetsdagar. Vi kontaktar dig om en vara är försenad eller saknas och du har rätt att häva köpet om leveranstiden inte kan hållas.

EJ UTHÄMTADE PAKET

Om du inte hämtar ut ditt paket inom 7 dagar skickas det tillbaka till EXTER. Du debiteras en avgift på 150 kr inklusive moms för frakt och omkostnader.

ÅNGERRÄTT

På varor köpta i e-handeln har du 14 dagars ångerrätt från den dag du hämtat ut ditt paket. För att nyttja ångerrätten kontaktar du EXTER enklast genom att svara på din orderbekräftelse som du fick på mejl vid köpet eller mejla till order@exterhaga.se.

Har du som kund använt varan/varorna i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att prova dess egenskaper och funktion, gäller inte ångerrätten. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att varan mottagits av EXTER. Du som kund, står även för eventuell returkostnad till oss. Varan skickas till:
Exter Haga AB, Haga Nygata 27A, 413 01 Göteborg, Telefon: 031-13 30 97


REKLAMATION AV VARA

Om du upptäcker att en vara på något sätt är skadad eller felaktig ska du så snart som möjligt kontakta oss innan du reklamerar dina varor. Reklamationer kan göras genom att svara på din orderbekräftelse du fick till din mejl vid din beställning eller mejla på order@exterhaga.se eller i vår fysiska butik. Kontaktar du oss informerar vi dig om hur du ska gå till väga för att skicka varan till oss. Returadressen framgår på returadress-lappen du får med din leverans. Vi betalar tillbaka fraktkostnader vid reklamation. Väljer du i stället att gå till vår butik, ta med din orderbekräftelse som är ditt kvitto eller din följesedel. EXTER följer Allmänna reklamationsnämnden vid eventuella tvister. Om din reklamation medför ev. kostnader har du rätt till ersättning. EXTER löser inte ut returnerade varor mot postförskott.